Assalamualaikum....jom bace blog yang ntah pape ni..bace jer per yg aku nak share..hehe.. comment la pape pun... i love u...

Selasa, 13 Disember 2011

trifflle ku yang best......

hahaha... tak sabar2 nak buat triffle ni.. hr first aku dpt resepi die,
balik keje terus p beli brg n buat.... teruje gile ....
dah lame cari resepi ni.. tp tak tau name die ape... sekali aku masuk kat blog kawan aku kat sini
terus excited.... pe lagi copy n paste la.... senang jer... korang blh cube buat....
ti aku share resepi yer ea... zan, copy resepi yer...hehehe.....

klu nak lg cantik.. ltk dlm mangkuk cantik2.. pastu mkn ... hehehe...
sdp gile....lagi2 sejuk... hehehe..

Bahan-bahannya :

1 tin susu cair
1 sudu besar gula
4 sudu besar tepung kastard
1/2 biji kek gulung saiz sederhana
1 tin buah (asingkn air)
1 peket agar2 jeli nona
1 mangkuk air panas

Cara-caranya :

- Panaskn susu + gula n kecilkn api
- Bancuh tepung kastard dgn semangkuk air sejuk
- Masukkn kastard yg dh dibancuh dlm susu panas n kacau smpai pekat n matikn api
- Dlm bekas lain susun kek gulung yg dh di hiris n basahkn dgn air buah td
- Susun buah2 atas kek gulung td
- Tuang kastard yg dah di masak td atas buah2
- Larutkn jelly dgn air panas
- Tuangkn jelly atas kastard td.. then sejukkn dlm peti sejuk 


dan ni la hasil yer.....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan